
Voor veel bedrijven in het MKB zijn accountantskosten vaak een onnodig hoge kostenpost. Deze kosten zijn namelijk met een beetje goede wil en een gedegen advies gemakkelijk te verlagen. Onder accountantskosten vallen het inrichten en bijhouden van de administratie, het opstellen van de jaarrekening en het doen van belastingaangiftes. Je kunt deze werkzaamheden uitbesteden aan een accountantskantoor of een administratiekantoor. Met name kleinere bedrijven in het MKB of ZZP'ers kunnen al aanzienlijk besparen op de accountantskosten door te kiezen voor een administratiekantoor, ook als ze hun onderneming hebben ondergebracht in een BV. Een boekhouder of administratiekantoor biedt je in principe dezelfde administratieve diensten als een accountantskantoor. Het verschil is dat een accountant een beschermde titel heeft en daarmee meer bevoegdheden, zoals het afgeven van verklaringen omtrent de controle van jaarrekeningen, een verantwoorde onderbouwing voor een bedrijfsfinanciering of de verificatie van een subsidieaanvraag. Een accountantsverklaring is wettelijk verplicht als je bedrijf gedurende twee opeenvolgende jaren aan twee van de volgende drie criteria voldoet: een omzet hoger dan 12 miljoen euro, een balanstotaal van meer dan 6 miljoen euro en een personeelsbestand groter dan 50 vaste medewerkers. Vanwege deze extra bevoegdheden moeten accountants aan strenge eisen voldoen, wat uiteraard tot veel hogere tarieven leidt. Tenzij je voldoet aan deze criteria of een gigantische bedrijfsfinanciering of subsidie wilt binnenslepen, kun je jouw accountantskosten daarom al aanzienlijk verlagen door te kiezen voor een goed en betrouwbaar administratiekantoor, zoals Reliever. Kom gerust eens langs of lees verder, wij leggen je graag uit hoe we jouw accountantskosten zo laag mogelijk houden.
Bel: 0416 235390ContactformulierOm je accountantskosten nog verder te verlagen kun je er ook voor kiezen om een deel van de boekingen zelf in te voeren. Bij Reliever Administratiekantoor geloven we sterk in samenwerken, dat wil zeggen dat we met je meedenken over welke werkzaamheden je gemakkelijk zelf zou kunnen doen en ook op welke manier. Dankzij slimme software kunnen wij onze diensten hierop naadloos aansluiten, zodat jij maatwerk krijgt en altijd direct inzicht in je administratie hebt tegen het laagst mogelijke tarief. Naast administratiekantoor zijn wij tevens erkend financieel planner en belastingadviseur, zodat je ook met al je financiële en fiscale vragen bij ons terecht kunt voor deskundig advies. Samenwerken betekent voor ons ook korte lijnen en persoonlijk contact. Wij hebben kantoren in Heusden en Den Haag en kunnen zowel in Noord-Brabant als in Zuid-Holland onze klanten altijd snel en gemakkelijk bereiken. Mocht je direct hulp nodig hebben bij een dringende financiële kwestie of een fiscaal vraagstuk, dan kunnen we dit altijd persoonlijk bespreken.
Aan het eind van een boekjaar wordt de jaarrekening opgesteld, het financiële verslag van je onderneming waarin je precies kunt zien hoe je bedrijf er financieel voor staat en ook het resultaat dat je behaald hebt. Naast eigen inzicht is de jaarrekening ook de onderbouwing voor je belastingaangiftes. Bij het maken van de jaarrekening is het daarom van belang deze zo in te richten dat alle onkosten en aftrekposten optimaal benut worden. Dit is een kolfje naar de hand van de onafhankelijke belastingadviseurs van Reliever Administratiekantoor. Je krijgt snel overzicht, want wij zorgen ervoor dat voor 1 mei al het jaarwerk gereed is. Wij optimaliseren niet alleen je jaarrekening, maar leggen je ook uit hoe we tot de resultaten gekomen zijn en geven advies over punten die in het komende jaar aandacht verdienen, bijvoorbeeld scheiding van zakelijk en particulier belang. Onze expertise en ervaring op financieel en fiscaal gebied maken het inschakelen van de hulp van een accountant voor je jaarwerk en aangiftes overbodig, zodat ook jij kunt profiteren van onze voordelige vaste tarieven en snelle service en daarmee niet alleen besparen op accountantskosten, maar ook op je belastingen.
De twee partners van administratiekantoor Reliever, Sebastiaan Hasselman en Julian Langkemper, zijn beiden lid van de Beroepsvereniging Register Belastingadviseurs (RB) en gecertificeerd financieel planner bij Federatie Financieel Planners. Beiden zijn vanuit hun achtergrond volledig vertrouwd met wat een ondernemer beweegt. Samen met hun deskundig team helpen zij je graag te besparen op je accountantskosten en je belastingen. Daarbij staat een goede bereikbaarheid garant voor een snelle service. In Noord-Brabant heeft met name Sebastiaan een uitgebreide klantenkring in uiteenlopende plaatsen, waaronder:
Zuid-Holland is voornamelijk het werkgebied van Julian, waar hij kan bogen op een tevreden clientèle uit onder andere:
Ben je op zoek naar onafhankelijk advies over hoe jij jouw MKB of ZZP administratie op een voordelige manier kunt optimaliseren waardoor je kunt besparen op accountantskosten? Neem dan contact op of loop gewoon eens binnen bij ons kantoor in Heusden of Den Haag. Een van onze adviseurs staat je graag te woord. Op afspraak kun je ook in Drunen (Noord-Brabant) terecht voor een persoonlijk gesprek.
Botermarkt 1
5256 AV Heusden
Sweelinckplein 1
2517 GK DEN HAAG
Grotestraat 6
5151 JE DRUNEN
Maandag: | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag: | 9:00 - 17:00 |
Woensdag: | 9:00 - 17:00 |
Donderdag: | 9:00 - 17:00 |
Vrijdag: | 9:00 - 17:00 |