
Het succes van een MKB onderneming staat of valt met een goed ingerichte en onderhouden financiële administratie. Hoe goed je ook bent in je vak en hoe tevreden je klanten ook zijn, als je administratie niet op orde is dan kun je voor onaangename verrassingen komen te staan. Bijvoorbeeld als je kosten en baten niet in balans zijn of belastingaangiftes verkeerd en/of te laat zijn ingediend. Net als jouw eigen vakgebied is ook het voeren van een goede administratie een vak apart; het uitbesteden hiervan is dan ook zeer zeker het overwegen waard. Het liefst natuurlijk aan een betrouwbaar en toch voordelig administratiekantoor in de buurt dat begrijpt hoe jouw onderneming in elkaar steekt en met je meedenkt over hoe jij je bedrijfsvoering het beste kunt optimaliseren. Zowel in Noord Brabant als in Zuid Holland ben je dan bij Reliever aan het juiste adres. Vanuit onze vestigingen in Heusden, onder de rook van Den Bosch, en Den Haag bedienen wij een groot deel van deze provincies en zijn wij altijd snel bereikbaar voor al je vragen over administratieve dienstverlening, zowel op zakelijk als particulier gebied. Wij bieden hulp bij alle facetten van de administratie, van financiële planning, advies over stamrecht en pensioen tot en met het verzorgen van de gehele administratie voor het MKB of ZZP-ers.
Bel: 0416 235390ContactformulierReliever is een administratiekantoor dat gelooft in maatwerk en samenwerking. Na een gedegen kennismaking met jou en je bedrijf maken we gezamenlijk een taakverdeling. Daarbij bepaal jij wat je zelf wilt of kunt doen en datgene wat je liever aan ons overlaat. Je administratie wordt online verwerkt met het programma Snelstart, waarbij je samenwerkt met een vaste adviseur die tevens een oogje in het zeil houdt op wat je zelf doet en zo nodig bijstuurt en advies geeft waar je zaken kunt verbeteren. Dankzij de online verwerking heb je altijd real-time inzicht in en overzicht over de financiële stand van zaken binnen je bedrijf, zoals het openstaande saldo van debiteuren en crediteuren en de hoogte van de omzet. Naast het geheel of gedeeltelijk verwerken van de administratie dragen wij uiteraard ook zorg voor tijdige aangifte van BTW en inkomstenbelasting en zorgen wij voor het zeer snel opstellen van de jaarrekening, die bij ons gegarandeerd voor 1 mei gereed is. Onze efficiënte, volledig geautomatiseerde werkwijze samen met onze gespreide vestigingen in Den Haag en Heusden zorgen ervoor dat wij onze administratieve dienstverlening tegen een voordelig tarief kunnen aanbieden. Wij werken met vaste, lage tarieven in abonnementsvorm. Dus geen verrassingen achteraf!
Veel MKB bedrijven, maar ook ZZP-ers, die overwegen de rechtsvorm BV te kiezen, denken dat je dan een accountant in moet schakelen voor het opstellen en goedkeuren van de jaarrekening. Dit is echter een misverstand. De wettelijke criteria voor een verplichte accountantsverklaring zijn een omzet hoger dan 12 miljoen euro, een balanstotaal van meer dan 6 miljoen euro en een personeelsbestand groter dan 50 vaste medewerkers. Pas als gedurende twee boekjaren aan twee van deze criteria is voldaan, moet je verplicht een accountantsverklaring kunnen overleggen. Accountant is een beschermde titel, die naast bepaalde bevoegdheden ook specifieke eisen met zich meebrengt. Hierdoor zijn de tarieven van een accountantskantoor doorgaans zo’n anderhalf keer hoger dan die van een regulier administratiekantoor, terwijl de aangeboden administratieve diensten niet of nauwelijks verschillen. Ook met een BV kun je je dus als kleine MKB ondernemer de hoge kosten van een accountantskantoor besparen, zeker als je deze vergelijkt met de vaste lage tarieven van Reliever administratiekantoor.
De twee partners van administratiekantoor Reliever, Sebastiaan Hasselman en Julian Langkemper, zijn beiden lid van de Beroepsvereniging Register Belastingadviseurs (RB) en gecertificeerd financieel planner bij Federatie Financieel Planners. Beiden zijn vanuit hun achtergrond volledig vertrouwd met wat een MKB of ZZP ondernemer beweegt. Samen met hun team ontzorgen zij je graag met een tot in de puntjes uitgewerkte administratieve dienstverlening. Daarbij staat een goede bereikbaarheid garant voor een snelle service. In Noord-Brabant heeft met name Sebastiaan een uitgebreide klantenkring in uiteenlopende plaatsen, waaronder:
Zuid-Holland is voornamelijk het werkgebied van Julian, waar hij kan bogen op een tevreden clientèle uit onder andere:
Ben je op zoek naar onafhankelijk advies over hoe jij jouw administratie op een voordelige manier kunt optimaliseren? Neem dan contact op of loop gewoon eens binnen bij ons kantoor in Heusden of Den Haag. Een van onze adviseurs staat je graag te woord. Op afspraak kun je eventueel ook in het Brabantse Drunen terecht voor een persoonlijk gesprek.
Botermarkt 1
5256 AV Heusden
Sweelinckplein 1
2517 GK DEN HAAG
Grotestraat 6
5151 JE DRUNEN
Maandag: | 9:00 - 17:00 |
Dinsdag: | 9:00 - 17:00 |
Woensdag: | 9:00 - 17:00 |
Donderdag: | 9:00 - 17:00 |
Vrijdag: | 9:00 - 17:00 |